Orang Penting Yang Anda Perlu Baik-Baik Dengan Mereka Dalam Hartanah




STAKEHOLDER HARTANAH

=====================

Aku berkawan rapat dengan semua orang
Tak kira siapa dia
Yang penting aku boleh berkawan
Aku boleh bersembang
Aku boleh berceriter
Aku boleh berkongsi idea
Aku boleh berkerjasama
Antara "stakeholder" aku dalam dunia hartanah ialah:


1. Penjual rumah
2. Pembeli rumah
3. Pelelong
4. Agent REN
5. Broker
6. Sifu sifu hartanah
7. Penggiat penggiat hartanah
8. Owner rumah yang beri aku peluang untuk sublet
9. Penyewa rumah
10. Penyewa bilik bilik sewa (gegadis chomei belaker ... Wowowoooo😄)
11. Pihak pihak lawyer
12. Rakan rakan banker
13. Pelukis pelan
14. Jurutera yang design rumah renovation aku
15. Jurukur tanah
16. Kontraktor renovation
17. Kontraktor elektrik
18. Kontraktor welding
19. Kontraktor kitchen kabinet
20. Runner runner jugak penting untuk permudahkan pelbagai urusan
21. Informer jugak penting
22. Pegawai di LHDN


Coretan Oleh Ir Ajak

Baca post asal Di Sini