Bagaimana Peti Surat Itu Mendatangkan Nilai Pada Anda

Kalau di pandang peti surat rumah burung.. sebenarnya kita sendiri kita boleh berfikir.. samaada fikir di luar kotak atau fikir tak berapa datang idea itu
Mesti ada guna peti surat kan :

1. Iklan di letakkan setiap rumah dalam peti surat. Dengan mengayat owner. Saya mencari rumah untuk di sewa sila hubungi saya atau saya mencari rumah utk di jual..

2. dengan melihat beberapa unit kosong, kalau rajin boleh cek dalam peti surat, mesti ada alamat jmb iaitu jawatankuasa mengurus bangunan.. kan ada no hp dan alamat kan.. haaa apa lagi.. riki2 la hubungi kot ada owner nak jual ke.

3. Dengan peti surat itu.. kita boleh check segala tunggakan owner yg ada. Eh betul ke rumah ni nama abdullah, yg iklan tadi nama orang lain. Eh betul ke dia ni owner sebenar atau wakilnya.. (elak penipuan)

4. Peti surat juga boleh guna utk kita semak harga pasaran.. ambil le mana2 alamat dalam peti surat, cuba tanya banker terdekat atau valuer.. harga pasaran mengikut transaksi semasa..

5. Keadaan peti surat itu, dalam keaadaan sihat ke tidak sihat ke, sambil lihat struktur bangunan.. adakah kawasan ini sesuai utk kita beli atau tidak.. masalah vandalisme ke..

6. Kalau lelongan peti surat adalah tempat pertama utk mengetahui status rumaj tersebut.. ada orang ke, tiada orang k, ada yg datang kutip surat ke..

Baca Post Asal Di sini


Oleh Anis Hafiza